עובדים במשרה מלאה המעוניינים לשלב גם לימודים אקדמיים בשגרת יומם מתמודדים עם הרבה מאד אתגרים. כשהעבודה היא בעסק משפחתי, האתגרים רבים יותר. כיצד לשלב לימודים עם עבודה בעסק משפחתי או בניהול חדר כושר על אף הקשיים? במאמר שלפניכם נפרט את האתגרים הצפויים לכם וניתן לכם גם פתרונות אפשריים.

מחסור בזמן

לעובדים במשרה מלאה אין הרבה זמן להשקיע בלימודים, ובניהול עסק כמו חדר כושר אתגר הזמן כבד יותר: בעסק משפחתי הגבולות בין חיי העסק לחיי המשפחה מטשטשים, ופעמים רבות מחויבויות העסק זולגות אל סופי השבוע ואל הערבים, מה שמשאיר לעובדים פחות זמן להשקיע בלימודים.

האח הגדול מפקח

רבים מהעסקים המשפחתיים הם עסקים קטנים. כולם מכירים את כולם, כולם חיים את החיים של כולם וכולם יודעים מה מתרחש בעסק. סטודנט שעובד בעסק משפחתי, גם אם הוא בן משפחה ובטח אם איננו, חשוף מאד לעין של הבוסים (בעסק משפחתי לרוב יש יותר ממנהל אחד) ואינו יכול לעגל פינות ולכופף מעט את החוקים בתקופות של לחץ בלימודים.

יותר מחויבויות

עובדים בעסק משפחתי לרוב מחויבים יותר למקום עבודתם: הצלחת העסק ופרנסת יקיריהם תלויה גם בהם. העומס הרגשי והמחויבות הטוטלית מקשים את הקצאת המשאבים הנחוצים להצלחה בלימודים.

יותר מתיחויות

בעסק משפחתי הכל אישי – יש הרבה יותר מתיחויות כשבני משפחה מנסים לנהל אלה את אלה. העובד במקביל ללימודים ידרוש יותר זמן לעצמו, ייאלץ לקחת פחות מטלות, ייעדר יותר מהעבודה ויהיה חייב להוריד הילוך. התנהלותו לבטח תגרור הכבדה של העול על יתר העובדים, וכאשר אלה בני משפחה – המצב הרבה יותר רגיש, מורכב ומאתגר.

אז מה עושים?

כל הקשיים הללו עלולים להרתיע אתכם מלשלב בין לימודי תואר ראשון לעבודה, אבל אין צורך שתוותרו על הלימודים בשל כך. לבעיות יש פתרון, והתנהלות נכונה תאפשר לכם להגשים את מטרותיכם. אז מה עושים?

  1. קיימו שיחה כנה עם בני המשפחה והבהירו להם שהלימודים יתרמו גם לעסק. בסיומה יש להגיע להסכמות בדבר הדרך היעילה שתאפשר לכם ללמוד ולהצליח בלי לעורר טינה.
  2. אל תמהרו – קבלו את העובדה שהלימודים ייקחו לכם יותר זמן מהרגיל.
  3. קבעו תוכנית ברורה שתאפשר שילוב בין המטלות הלימודיות לעבודה והיצמדו אליה.
  4. בחרו מסלול לימודים שיאפשר עבודה במקביל ללימודים.

לימודי תואר ראשון במקביל לעבודה
קיימים מספר מסלולי לימודים לתואר ראשון המאפשרים לשלב לצדם עבודה בהיקפי משרה שונים:

לימודי תואר ראשון של האוניברסיטה הפתוחה

היתרונות של לימודי תואר ראשון של האוניברסיטה הפתוחה ברורים: התואר הוא תואר אוניברסיטאי נחשב, קיימת אפשרות לעשות את התואר ללא נוכחות פיסית במפגשים, ניתן לנהל את הזמן ולווסת את ההשקעה הנדרשת בהתאם ליכולת ויש בחירה בין מגוון עצום של מסלולי לימודים. החסרונות של לימודים אלה נעוצים במשמעת העצמית הרבה הנדרשת מהסטודנט ובעובדה שמשך הלימודים מתארך.

לימודים במכללה אקדמית

ברוב המכללות האקדמיות מוצע מגוון עצום של לימודים לתואר ראשון המותאמים במיוחד לסטודנטים עובדים.

לימודים במסלול לימודים מותאם לעובדים

כל מוסדות הלימודים, לרבות אוניברסיטאות, מציעים מספר מסלולי לימוד של תואר ראשון לאנשים עובדים במגוון תחומים אקדמיים. מסלולי לימודים לאנשים עובדים ייערכו לרוב במתכונת של לימודי ערב או של לימודים של פעם בשבוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *